T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
MUŞ / BULANIK - Erentepe Yatılı Bölge Ortaokulu

Permakültür Mini Tasarım Projesinin Amacı

Çalışmanın Amacı

Çalışmanın amacı Muş Bulanık ilçesinde Yatılı Bölge Ortaokulu öğrencilerin günlük yaşamda ve eğitim öğretimde karşılaştıkları permakültür kavramı ve uygulamalarını anlamak ve öğrendiklerini yaşadıkları tarım ve hayvancılığa dayalı bir bölgede bilinçli bir birey olarak uygulamaktır.  Çalışma kapsamında bilişim teknolojileir öğretmeni Candeğer AKMAN ve öğrencilerinin ulaşmak istedikleri hedefler listelenmiştir. 

·                  Öğrencilere permakültür farkındalığı kazandırmak,

·                  Okullarda permakültür uygulama etkinlikleri oluşturmak,

·                  Permakültür uygulamalara teknolojik çözümler üretmek,

·                  Permakültür uygulamaları sürecinde işbirlikli çalışmak,

·                 Öğrenme ortamlarını, araştırma ve gözlem yapmaya dayalı, öğrencilerin kendiliğinden öğrenme isteğini artıracak şekilde düzenlemek,

·                  21. yüzyıl becerilerine teknolojiyi uygun olarak entegre edebilme kültürü oluşturmak,

Yöntem Teknik

6. sınıf öğrencilerinin permakültür kavramını öğrenmek ve permakültür uygulama etkinlikleri hazırlayıp geliştirirken yapılandırmacı öğrenme yöntemleri kullanılmaktadır. Öğrenciler proje tabanlı öğrenme, akran öğrenimi, tartışma, zihin haritası, görüşme soruları, rubrik değerlendirme gibi öğrenme yöntemleri ve değerlendirme araçları ile sürece aktif katılmakta ve sürecin gözlemlenip değerlendirilmesine yardımcı olmaktadır. Proje çalışma grubu oluşturulup permakültür kavramı ve uygulamaları ile araştırma inceleme yapılmaktadır. Yapılmış ve yapılması planlanan etkinlikler proje ekibi tarafından değerlendirilmeye alınmaktadır. Her etkinlik yapıldıktan sonra okul web sitesinde görselleri ile birlikte paylaşılmaktadır.

Proje ekibi ile birlikte araştırma inceleme ve tartışma yöntemi ile elde edilen permakültür kavramı ile yapılan etkinlikler değerlendirilmekte ve yaygınlaştırılmaktadır. Teknolojinin gelişmesi, araştırmalar sonucunda elde edilen veriler ve sürdürülebilir yaşamda duyulan ihtiyaçlara göre yeni etkinlikler oluşturulmaktadır. Proje ekibi yeni uygulamaları planlayıp uygulama etkinlerini ve takvimini oluşturmaktadır. Uygulama etkinlikleri yapıldıktan sonra yapılan uygulamaların neden ve niçin yapıldığı anlatılarak yaygınlaştırma sağlanacak öğrencileri bilgi ve kavrama düzeyine ulaştırmak aynı zamanda öğrencilere farkındalık düzeylerini kazandırarak bilinçli bir üretici yetiştirmektir. Bu süreçte proje ekibinde olan öğrencilerin süreçte aktif olması nedeniyle analiz, sentez düzeylerinde düşünebilmelerini ve uygulama basamaklarını değerlendirebilme becerisi kazandırılması amaçlanmıştır.  Hedeflenen becerileri kazanan öğrencilerden ekosistem, tarım ve hayvancılık alanlarında kendilerini geliştirmeleri istenmektedir. Gelecekte bu alanda meslek olarak çalışmak isteyen öğrencilere mesleki eğitim ile bilgilendirme yapılması da projenin diğer amaçlarındandır.

 

Projenin 2022-2023 uygulama etkinlikleri ve görselleri için tıklayınız

Projenin 2022-2023 uygulama etkinlikleri youtube videosu için tıklayınız 

 

Projenin 2023-2024 yapılması planlanan uygulama etkinlikleri için tıklayınız. 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 24.01.2024 - Güncelleme: 24.01.2024 07:32 - Görüntülenme: 219
  Beğen | 2  kişi beğendi